Menu systemowe dostępne z ekranu startowego.
Liczba programów w menu systemowym zależy od uprawnień użytkownika.
Kliknięcie na poszczególne funkcje kieruje do odpowiednich ekranów.
Ostatnia pozycja na liście programów „Wszystkie” przekierowuje do ekranu wyszukiwania wszystkich programów.
Ekran dostępny po wybraniu z menu programy opcji „Wszystkie”.
Służy do przeglądania wszystkich programów wprowadzonych do TLI w różnych układach i przedziałach czasowych.
Po wybraniu oczekiwanych opcji w celu uzyskania wyniku należy przycisnąć przycisk Szukaj. Po tej akcji pojawia się pod obszarem wyszukiwania lista pozycji spełniających zadane kryteria.
Po tej akcji pojawia się pod obszarem wyszukiwania wiersz podający informację o ilości znalezionych pozycji oraz liczbie stron (na jednej stronie mieści się 10 pozycji). W tym samym wierszu po prawej stronie znajdują się łącza do następnych i poprzednich stron.
Menu systemowe dostępne z ekranu startowego.
Pozycje w menu:
Ekran dostępny po wybraniu z menu pomoc opcji „Pełne nazwy programów”.
Służy do wyszukiwania pełnych nazw programów lekowych z obwieszczenia MZ.
Po wybraniu interesujących nas kryteriów należy nacisnąć przycisk Szukaj. Po pozytywnym wyszukaniu programów na podstawie podanych kryteriów, na ekranie pojawi się lista programów przedstawiająca: nazwę rejestru, nazwę załącznika oraz nazwę programu lekowego z obwieszczenia MZ.
Ekran dostępny po wybraniu z menu pomoc opcji „MOJE DANE”.
Służy do wprowadzenia i edycji danych służących do odzyskiwania hasła. Należy uzupełnić pola do edycji takie jak email, pytanie kontrolne oraz odpowiedź na wybrane pytanie. Po prawidłowym wypełnieniu pól, przyciśnięcie przycisku Zapisz powoduje weryfikację i w przypadku prawidłowych i kompletnych danych, zapis wprowadzonych informacji w bazie. Informuje o tym odpowiedni komunikat. Jeżeli wpisano coś nieprawidłowo, system blokuje zapis i podaje przyczynę.
Aby wycofać się z tego ekranu i powrócić do poprzedniego, należy przycisnąć przycisk Rezygnuj.
Procedura jest uruchamiana po naciśnięciu odpowiedniego przycisku na różnych ekranach systemu.
Uruchamia standardową internetową procedurę pobierania pliku. Pojawia się nowe okienko „Pobieranie pliku”.
W zależności od wersji przeglądarki i systemu operacyjnego, wygląd okienka może być różny, ale zasadnicza treść i dostępne funkcje są analogiczne.
Służy do uzyskania autoryzacji do CENTRALNYCH SYSTEMÓW MEDYCZNYCH, w ramach których dostępne jest TLI.
Najpierw może pojawić się komunikat informujący użytkownika, że uzyskane połączenie jest bezpieczne, tzn. odbywać się będzie w sesji szyfrowanej (SSL).
W efekcie pojawia się ekran logowania do systemu (również po wybraniu z menu opcji „wyloguj” na ekranie startowym oraz przycisku Logowanie w przypadku wygaśnięcia sesji).
Trzykrotnie błędne wprowadzone hasło blokuje użytkownikowi dostęp do systemu (blokuje profil użytkownika). Należy w takim przypadku skontaktować się z administratorem w swoim OW NFZ.
Poniżej pól logowania znajduje się pole: „Zmiana hasła” - które po poprawnym wpisaniu nazwy użytkownika i starego hasła kieruje do ekranu Zmiana hasła.
System wymusza zmianę hasła przy pierwszym logowaniu oraz co 30 dni, zgodnie z polityką bezpieczeństwa systemów w NFZ.
Po prawidłowym wpisaniu nazwy użytkownika i hasła oraz naciśnięciu przycisku OK uzyskujemy dostęp do systemu poprzez ekran wyboru modułu (jeżeli użytkownik ma uprawnienia do więcej niż jednego) lub do ekranu startowego - w przypadku uprawnień do tylko jednego modułu.