Logowanie

System ADMIN dla świadczeniodawców dostępny jest w Internecie pod adresem:

https://csm-swd.nfz.gov.pl/

Najpierw może pojawić się komunikat informujący użytkownika, że uzyskane połączenie jest bezpieczne, tzn. odbywać się będzie w sesji szyfrowanej (SSL).

Następnie pojawia się ekran z informacją o certyfikacie, którą trzeba zaakceptować.

W efekcie pojawia się ekran logowania do systemu (również po wybraniu z menu  na 'Ekranie startowym', a także przycisku w przypadku wygaśnięcia sesji).

Służy do uzyskania autoryzacji do CENTRALNYCH SYSTEMÓW MEDYCZNYCH, w ramach których dostępne jest SMPT.

 Należy wypełnić pola:

Uwaga!
Trzykrotnie błędne wprowadzone hasło blokuje użytkownikowi dostęp do systemu (blokuje profil użytkownika). Należy w takim przypadku skontaktować się z administratorem systemu.

Po prawidłowym wpisaniu nazwy użytkownika i hasła oraz naciśnięciu , przechodzimy do wprowadzenia kodu z aplikacji authenticator.
Należy na urządzeniu mobilnym uruchomić aplikację AUTHENTICATOR następnie należy przepisać KOD wygenerowany przez tę aplikacje do okienka w systemie.

UWAGA

Operator ma 30 sekund na wprowadzenie kodu. Po upływie tego czasu aplikacja generuje automatycznie nowy kod, który będzie obowiązywał przez kolejne 30 sekund.


Po prawidłowym wpisaniu kodu oraz przyciśnięciu OK logowanie zostanie zakończone i system udostępni przydzielone funkcje.
W przypadku braku dostępu do urządzenia mobilnego można skorzystać kodu jednorazowego. W tym przypadku należy zaznaczyć pole Użyj kodu jednorazowego. Ekran zmienia wygląd – pole Kod zwiększa swoją długość do 16 znaków w 4 grupach.

UWAGA! Trzykrotne odczytanie danych osoby w ramach wprowadzania badania (Profilaktyka → Badania → Dodaj → Wprowadzenie Peselu → Niezapisanie badania) blokuje konto użytkownika, tak jakby użytkownik trzykrotnie wprowadził błędne hasło. Takie konto można odblokować w danym dniu tylko 2 razy (konto może być odblokowane przez użytkowników posiadających uprawnienia administratora). Za 3 razem zablokowane konto może być odblokowane tylko przez NFZ.

Poniżej pól logowania znajduje się pole:

Uwaga:
System wymusza zmianę hasła:
  1. przy pierwszym logowaniu,
  2. co 30 dni zgodnie z polityką bezpieczeństwa systemów w NFZ.

Po prawidłowym wpisaniu nazwy użytkownika i hasła oraz naciśnięciu przycisku uzyskujemy dostęp do systemu poprzez ekran:

Na napisie NFZ znajduje się łącze do strony www.nfz.gov.pl kierujące na strony internetowe Narodowego Funduszu Zdrowia oraz łącze www.asseco.pl na logo systemu, które kieruje do stron internetowych producenta oprogramowania.

Pod oknem logowania dostępne są linki do strony:

Poniżej znajduje się numer telefonu INFOLINII - udzielającej wsparcia użytkownikom systemu. Klikając na znak koperty można również wysłać mail do infolinii - simp@asseco.pl. Adres mailowy wyświetla się w 'dymku' po najechaniu na kopertę kursorem myszy.

Po lewej stronie na dole wyświetlany jest numer wersji systemu.