Wyszukiwanie wyników badania, gdy różni świadczeniodawcy (cytologia)
Ekran dostępny po wybraniu z menu 'Cytologia' opcji
'DIAGNOSTYKA'.
Służy do wyszukiwania badań pobranych przez innych świadczeniodawców
według różnych kryteriów przez świadczeniodawcę realizującego etap
diagnostyczny.
Opcje wyszukiwania:
- 'Świadczeniodawca' - lista rozwijalna - indywidualna dla każdego
świadczeniodawcy zawierająca przesyłających mu rozmazy do badania,
wykonawców etapu podstawowego
- 'Status' - lista rozwijalna:
- 'Wynik' - lista rozwijalna:
- 'Ocena tech.rozmazu' - lista rozwijalna:
- 'Czy wydruk' - wydruk wyniku - lista rozwijalna (TAK/NIE)
- 'Badanie rozliczone' - rozliczenie etapu diagnostycznego - lista
rozwijalna (TAK/NIE)
- 'Zalecenia'- lista rozwijalna:
- 'Realizacja zaleceń '- lista rozwijalna:
- 'Data badania'; 'od' i 'do' - przedział dat, którym zostało
wykonane badanie - w formacie rrrr-mm-dd można wybrać
z 'Kalendarza' za pomocą przycisku
- 'Data wyniku'; 'od' i 'do' - przedział dat, w którym został
wprowadzony wynik badania - w formacie rrrr-mm-dd można wybrać
z 'Kalendarza' za pomocą przycisku
- 'Numer badania' - pole numeryczne
- 'NR PESEL' - trzeba wpisać minimum 6 cyfr
- 'Cytotechnik/Oceniający I' - lista rozwijalna pracowników oceniających wymazy
wprowadzonych w słowniku personelu
medycznego
- 'Wyniki zalogowanego użytkownika' - pole do zaznaczenia, umożliwia
wyświetlenie tylko swoich wyników co jest przydatne przy wydrukach
zbiorowych
- 'Sortowanie wg daty zatwierdzenia' - pole do
odznaczenia, które jest aktywne po ustawieniu opcji 'wydruk' na nie i
zaznaczenia 'badania zatwierdzone przez zalogowanego użytkownika '
- 'Określone miejsce wykonywania świadczeń' - lista rozwijalna
(TAK/NIE).
Po wybraniu oczekiwanych opcji w celu uzyskania wyniku należy przycisnąć
przycisk .
Po tej akcji pojawia się pod obszarem wyszukiwania wiersz podający
informację o ilości znalezionych pozycji oraz liczbie stron (na jednej stronie
mieści się 10 pozycji). W tym samym wierszu po prawej stronie znajdują się łącza
do następnych stron i poprzednich (po przejściu na kolejną).
Poniżej wyświetlana jest tabela - lista pozycji spełniających zadane
kryteria. Tabela zawiera następujące informacje (kolumny):
- Numer badania
- Nr PESEL osoby badanej
- Data badania
- Data wyniku
- Status badania - ikonka - po najechaniu kursorem myszy wyświetla się w
'dymku' opis statusu badania
- Wynik - ikonka - po najechaniu kursorem myszy wyświetla się w
'dymku' opis wyniku
- Zalecenia
- Realizacja
- Wydruk - ikonka - po najechaniu kursorem myszy wyświetla się w
'dymku' informacja czy wynik został wydrukowany
UWAGA: wydrukowanie wyniku jest konieczne gdyż tylko takie badanie może być
zatwierdzone w etapie podstawowym.
- Rozliczenie - po najechaniu kursorem myszy wyświetla się w
'dymku' opis stanu rozliczenia rekordu
W ostatniej kolumnie w zależności od uprawnień operatora, mogą znajdować się
przyciski (opisy pojawiają się po najechaniu na nie kursorem w 'dymku'):
- kieruje do ekranu
podglądu ankiety
- kieruje do ekranu
wyniku (w trybie edycji lub poglądu w zależności od statusu badania)
- kieruje do ekranu
Informacja o wyniku badania, z którego możliwy jest wydruk wyniku badania.
W górnej prawej części ekranu znajdują się łącza:
- Dodaj - umożliwiające
wprowadzenie wyniku do nowego badania
- Wydruk - umożliwia zbiorcze
drukowanie wybranych dokumentów (minimum 10)
- Menu
- kierujące użytkownika do ekranu startowego z menu głównym
- Koniec - kierujące do ekranu wyboru
modułu
- Wyloguj -
powodujące wyjście z systemu i powrót do ekranu logowania.
W stopce z lewej strony znajduje się numer OW NFZ, nazwa świadczeniodawcy oraz imię i nazwisko
zalogowanego użytkownika, a z prawej strony - numer wersji systemu.